Mijn collega heft tromgeroffel aan door met de vingers op de rand van het bureau te slaan…
“Eénenveertigduizend!!!”, roept ze triomfantelijk. De overige collega’s kijken verbaasd op, wat hebben die twee nou weer???
Ik weet echter haarfijn wat ze bedoelt:
“Wel, nondepattatten!,“ roep ik terug, “nou zit ík het meest in Verseon te werken en ik zag ‘m aankomen, en jíj hebt ‘m, de eenenveertigduizendste!”
De collega’s gaan hoofdschuddend weer aan het werk, het is ook altijd wat met die twee.
En ik ga het u uitleggen.
Wij werken al jaren met een archief-systeem, waar onze in- en uitgaande brieven in geregistreerd worden. Zo houden we controle op dossier-vorming en voldoen we als overheid aan onze plicht verantwoording af te leggen over geld dat er in- en uit gaat en over de rapportage van onze projecten.
We waren echter toe aan iets anders, ‘onze’ Maikel Denissen heeft enorm succes met ‘ons’ Stimuleringsfonds en had er administratief zijn handen aan vol. Dat fonds gaat ook over geld, over dossier-vorming en over verantwoording afleggen over hoe een en ander besteed is. Daarom zochten we naar een systeem dat erg ge-fine-tuned is (wat een term!) en dat ons werk uit handen kon nemen. En als we dan in dat nieuwe systeem ook nog onze uren-registratie konden bijhouden én onze verlofdagen én de inkomende en uitgaande post, zouden we spekkoper zijn!
Nou we zijn aardig op weg: Maikel en zijn ‘maat’ Jan Monen hebben een demonstratie gegeven van wat het nieuwe systeem allemaal kan en stukje bij beetje wordt het nu geïmplementeerd. Het Stimuleringsfonds draait wat z’n administratie betreft al op AFAS (want zo heet het nieuwe paradepaardje) en komende maand gaan we volgende stappen zetten.
Dus de 42.000 zullen we in het oude systeem niet halen. Moeten we weer iets ander verzinnen om tromgeroffel over aan te heffen…
Marlies Geurts,
medewerker ondersteuning.