Wij van WC-eend…

wc eendDeze week las ik een post op Linkedin over een veel gemaakte fout bij content marketing:  navelstaren, schrijven over je eigen business………..

En dat vond ik wel weer even een goede waarschuwing voor de ‘Wij van WC-eend’-val. Goede tip om scherp te blijven.

 

 

 

Nou, heb ik helaas de tekst verder niet gelezen. Beetje suf, maar dat is mijn probleem met social media. Ik zie allerlei bere-interessante informatie langskomen, maar meestal op een moment dat ik geen tijd heb om het helemaal te lezen. En dan ik neem me voor om het later echt lezen als ik rustig de tijd heb. En vervolgens vergeet ik het natuurlijk. Heel heel soms denk ik er meteen aan om een kleine notitie te maken (op papier) zodat ik het bericht later nog terug kan vinden. Maar meestal is het vergeten of onvindbaar. Jammer.

 

Maar goed, de tip was dus ‘schrijf niet over je core business’.

 

Tja, wat is de core business van de Metropoolregio Eindhoven. Waar zijn wij van? Nu is daar wel wat discussie over in het kader van de evaluatie, maar als we kijken naar onze Regionale Agenda, en ons werkprogramma, waar hebben we laatste 2½ jaar aan gewerkt?

Wij werken aan de regionale strategie op de thema’s economie, ruimte en mobiliteit. Dit zijn grote overkoepelende thema’s, verder uitgesplitst werken we bijvoorbeeld aan arbeidsmarkt, bedrijventerreinen, detailhandel, wonen, klimaatadaptatie, energietransitie, integrale strategie ruimte, Regionaal glasvezel initiatief, logistiek. De Quality of life.

 

En dat doen we door het stimuleren en organiseren van samenwerking, ook wel het regisseren van het netwerk. We brengen mensen bij elkaar om ze te laten praten over onze inhoudelijke thema’s. En ach, soms gewoon om gezellig te laten praten. ‘Netwerken’ dus.

Aangezien onze manier van samenwerken best wel nieuw is, zijn ook nog bezig met bestuurlijke samenwerking hoe organiseer je dat op zijn best? Op zo’n manier dat het succesvol is.

Hoe maak je het netwerk zo sterk mogelijk?

Verder organiseren wij de financiering van Brainport. En we hebben ook nog een Stimuleringsfonds dat samenwerkingsinitiatieven die innovatief bezig zijn beloont.

En we, dat zijn de 21 gemeenten in de regio, Zuidoost-Brabant. Een mooie diverse en bruisende regio in de provincie Noord-Brabant.

 

Kijk, en toen dacht ik, ja… niet schrijven over je core business…. Wat blijft er dan over?

Schrijven over WC-eend??

 

J-L. Withaar,

Netwerkregisseur.

JL 110x165

Naar overzicht

Delen

FacebookTwitterLinkedIn