What the buzz...Dutch Design Week 2016

Living Lab Brabant DDW2016 300x160In de rij voor Brabant Living Lab.Deze week is het Dutch Design Week in Eindhoven. Wat een heerlijke tijd is dat, bijna net zo fijn als Kerstmis.

Ik geniet er met volle teugen van, van de gave producten, de innovatieve ideeën, de geweldige visies, de leuke mensen en de bijzondere gesprekken. Ik krijg er veel energie van. En ik niet alleen, je voelt de energie stromen. Daarom is het ook goed dat er steeds meer aandacht is voor social design tijdens de DDW. Op een eenvoudige manier kunnen bezoekers meedenken en meepraten over het vormgeven van onze samenleving, bijvoorbeeld bij Brabant Living Lab van de provincie. De DDW is een mooi evenement, en het is meteen een mooi voorbeeld van buzz. Nog iets waar ik blij van word.

 

Buzz??

In september 2014 hoorde ik tijdens een van de eerste Regionaal Platforms Otto Raspe spreken over Metropoolvorming, de kracht van de stad en de agglomeratie. Tot die tijd had ik moeite om te pakken waar het om gaat bij de Metropoolregio Eindhoven: wat gaan we doen dan?

Het was een leuke presentatie van Otto Raspe, een presentatie die me erg aansprak omdat er een duidelijke visie in werd uitgesproken. Opeens zag ik het voor me!

En het toverwoord was buzz, local buzz! In de presentatie van Otto Raspe werd er onderlinge samenhang en interactie mee bedoeld. Dat is heel zakelijk, maar voor mij betekent het meer dan dat, het is ook een gevoel, een drijfveer of ‘state of mind’.

En natuurlijk is het ook gewoon een lekker woord, buzz buzz...als ik het uitspreek, word ik er al blij van.

 

Big data 300x275Met elkaar lachen tijdens het Regionaal PlatformUiteindelijk is de local buzz uit de presentatie van Otto Raspe ook in de Regionale Agenda 2016-2018 van de Metropoolregio Eindhoven terecht gekomen. Daarom dat we in de Metropoolregio Eindhoven proberen zo veel mogelijk buzz te organiseren. We organiseren heel veel ontmoetingen, we zorgen voor kennisuitwisseling, voor dialoog, voor discussie. Soms knalt het, maar alles is beter dan stilte.

Op deze manier maken we de samenhang in de regio groter, maken we het netwerk sterker en samen werken we aan het verder ontwikkelen van de regio. Samen kom je verder, weet je wel. En dat allemaal door de buzz.

 

Intussen hebben sommige collega’s van me een beetje een allergie ontwikkeld voor het woord buzz. Volgens hen wordt het te vaak gebruikt en betekent het niets meer. Ja, dat kan, maar voor mij geeft het nog steeds goed aan waar wij als Metropoolregio Eindhoven aan werken. En ik word er nog steeds erg blij van, werken aan buzz, werken aan de Metropoolregio Eindhoven!

En jij? Hoe zit het jouw buzz?

Groetjes,

 

J-L. Withaar,

Netwerkregisseur Communicatie.

 

Naar overzicht

Delen

FacebookTwitterLinkedIn