100% Bob, 0% op : Promotieteam BOB op Foodstock Festival Eindhoven

Vrijdag 14 juli gaat het BOB-promotieteam van Veilig Verkeer Nederland naar het Foodstock Festival in Eindhoven. Het project BOB is gericht op jongeren en alcohol in het verkeer. BOB is één van de vijf projecten in kader van de Brabantse verkeersveiligheids-campagne ‘Help Brabant op weg naar Nul verkeersdoden’. Met BOB willen de gemeenten in Brabant bezoekers van evenementen meer bewust maken van hun eigen verantwoordelijkheid in het verkeer.

 

Evenementen

Het promotieteam gaat de komende maanden in Noord-Brabant naar verschillende evenementen. Het team spreekt bezoekers aan over de BOB-actie, maken de “100% BOB, 0% op” afspraak en nemen blaastesten af bij vertrekkende bezoekers. Daarnaast geeft het promotieteam voorlichting over de betekenis van de BOB-boodschap en stimuleren ze de bezoekers om zich aan te sluiten bij de BOB-community op Facebook.

 

100% BOB, 0% op

De bezoekers kunnen zelf veel doen om hun eigen veiligheid in het verkeer te verbeteren. De BOB-campagne richt zich op de bestuurders die met de auto naar uitgaansgelegenheden gaan. De BOB drinkt geen alcohol als hij nog moet rijden. BOB blijft nuchter en kan daardoor zijn vrienden veilig thuisbrengen met de auto. Het doel van de campagne is het rijden onder invloed terug te dringen en zo de verkeersveiligheid, te verhogen.

 

Over ‘NUL Verkeersdoden Brabant’

Met de campagne ‘Brabant gaat voor NUL Verkeersdoden’ vraagt de provincie samen met haar partners aandacht voor bewustwording in het verkeer in Noord-Brabant. Gezamenlijk wordt er gewerkt aan de bekendheid van de campagne en worden er praktische en aantrekkelijke acties georganiseerd om daadwerkelijk gedragsverandering bij Brabanders in het verkeer te stimuleren. BOB is één van deze acties. NUL Verkeersdoden Brabant is te volgen via twitter@nvdbr, facebook/nulverkeersdodenbrabant en op www.nulverkeersdodenbrabant.nl

Naar overzicht

Delen

FacebookTwitterLinkedIn